اعتماد به نفس به زبان ساده

همه ما انباشته ای از اعتماد به نفس در دورن خود داریم که گیر کرده و میخواهد خودش را نشان بدهد.

تجربه های عالی در زندگی و خاطرات مربوط به آنها میتواند منبع ارزشمندی از اعتماد به نفس به شما بدهد تا در شرایط دشوار از آن استفاده کنید.

تمرینات زیر به شما کمک میکند تا در مواقعی که اعتماد به نفس کافی ندارید،به خودتان کمک کنید:

1-به سه موردی فکر کنید که کمترین حد اعتماد به نفس را داشتید.

2-به سه موردی فکر کنید که بیشترین حد اعتماد به نفس را داشتید.

3-به انگاره های خود در موارد 1 و2 توجه کنید.

4-مشخص کنید با توجه به این درک و برداشت،چه کار موثری  میتوانید انجام دهید.

ترس هایتان را به اعتماد به نفس تبدیل کنید…

ما انسانها در تصور کردن فاجعه خلاقیت زیادی داریم.اما ترس ها میتوانند مارا به عمل تشویق کنند پس تجربه ترس میتواند سود هم داشته باشد.

 

اگر بتوانید از ترس ها انرژی بگیرید احساس قدرتمندی زیادی میکنید.وقتی دانستید از چه میترسید ،بهتر میتوانید با آن برخورد کنید و همین باعث افزایش اعتماد به نفس میشود.

تعریف اعتماد به نفس به زبان ساده

چرا صحبت کردن درجمع به اعصاب فشار می آورد؟و بعضی ها نمیتوانند به راحتی صحبت کنند؟

وقتی به هر دلیل فکر کنید که باید به عمد و قصد و از روی هشیاری حرف بزنید،حرف زدن برایتان سخت میشود. برای اینکه بتوانید با اعتماد به نفس صحبت کنید باید حرفی برای گفتن و گوشی برای شنیدن داشته باشید و با کسانی که میخواهید حرف بزنید ارتباط موثر برقرار کنید.

یک قاعده مناسب برای با اعتماد به نفس صحبت کردن این است که حرفتان را قاطع بزنید،منظور این نیست بی ادبانه و گستاخانه حرف بزنید،این بدین معناست که منظورتان را فقط شفاف و واضح بیان کنید .

رعایت این قاعده به استحکام شخصیت شما کمک میکند.

 

نوشته شده توسط حانیه حق نگهدار

“کلینیک روانشناسی و مرکز مشاوره آبان”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست